دوره 20، شماره 1 - ( 3-1402 )                   جلد 20 شماره 1 صفحات 24-3 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


سیستان و بلوچستان
چکیده:   (214 مشاهده)
با رشد روزافزون خودروها و افزایش شبکه های حمل و نقل و به تبع آن نیاز به یک سیستم امن­تر و کارآمدتر، شبکه­های خودرویی مورد توجه واقع شده­اند. در همین راستا برای مدیریت بهینه و ساده­تر سیستم­های حمل و نقل، دسته­بندی خودروها به پلاتون پیشنهاد شده است. هرچند شبکه­های خودرویی و پروتکل ارتباطی استاندارد IEEE 802.11p ابزار کلیدی برای توسعه برنامه­های کاربردی پلاتون هستند، اما همکاری بین خودروها در این پروتکل براساس یک ساختار ارتباطی قابل اعتماد نیست؛ و ظهور ناگهانی یک حمله مخرب می­تواند باعث به خطر افتادن صحت جریان ترافیک داده­ها گردد. هرچند برای مقابله با مشکلات مطرح شده الگوریتم رای گیری پیشنهاد شده بود اما به دلیل نیاز خودروها به دریافت اطلاعات از حداقل دو خودرو جهت انجام رای گیری، در اغلب توپولوژی­ها از کارایی لازم برخوردار نبود؛ و سبب کاهش اثر حمله دست­کاری برای خودرو قربانی نگردیده بود. در این پژوهش جهت رفع مشکلات الگوریتم رای گیری، راه­کار مناسبی با استفاده از تغییرات فاصله هر خودرو نسبت به خودرو رهبر و همچنین بهترین سرعت خودروی مخرب نسبت به سرعت رهبر پیشنهاد شده است. شبیه­سازی راه­کار پیشنهادی نشان می­دهد که این پژوهش نسبت به حملات دست­کاری در زمان 43/0 ثانیه و نسبت به حملات جعل پیام در زمان 48/0 ثانیه واکنش نشان می­دهد. همچنین مشکلات الگوریتم رای­گیری را برطرف کرده است.
شماره‌ی مقاله: 1
واژه‌های کلیدی: پلاتون، شبکه های خودرویی، امنیت
متن کامل [PDF 2176 kb]   (390 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مقالات گروه امنیت اطلاعات
دریافت: 1399/9/4 | پذیرش: 1400/9/29 | انتشار: 1402/5/22 | انتشار الکترونیک: 1402/5/22

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.