دوره 20، شماره 1 - ( 3-1402 )                   جلد 20 شماره 1 صفحات 158-145 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abasi S, Amiri F. Sentiment Analysis of Social Media Posts in the Corona Crisis using two-stage Clustering. JSDP 2023; 20 (1) : 9
URL: http://jsdp.rcisp.ac.ir/article-1-1201-fa.html
عباسی سمیرا، امیری فاطمه. تحلیل احساس پست های شبکه های اجتماعی در بحران کرونا با استفاده از خوشه بندی دو مرحله ای. پردازش علائم و داده‌ها. 1402; 20 (1) :145-158

URL: http://jsdp.rcisp.ac.ir/article-1-1201-fa.html


دانشگاه صنعتی همدان
چکیده:   (528 مشاهده)
در بحران کرونا با طیف وسیعی از افکار، احساسات و نگرش ها در شبکه های اجتماعی مواجه ایم. دستیابی به درک جامعی از نگرش های جامعه نیازمند پردازش این داده‌هاست. هدف این پژوهش شناسایی ویژگی پیام هایی است که منجر به قطبیت های احساسی مختلف در شبکه های اجتماعی می شوند. در این پژوهش از پست های فارسی توییتر، اینستاگرام، تلگرام و کانال های خبری و تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی استفاده شده است. در روش پیشنهادی این پژوهش، خوشه بندی دو مرحله ای مبتنی بر شبکه عصبی خود سازمانده و K-میانگین استفاده شده است. نتایج نشان دادند پست های حوزه سلامت و فرهنگ با قطبیت منفی، به احساساتی مانند ترس، تنفر، غم و خشم منجر شده است. پیام های مربوط به عملکرد هیجانی و نادرست مردم با احساس غم، ترس و استرس همراه است و امید در جامعه را کاهش داده است.
شماره‌ی مقاله: 9
متن کامل [PDF 706 kb]   (256 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مقالات پردازش متن
دریافت: 1399/10/4 | پذیرش: 1400/10/18 | انتشار: 1402/5/22 | انتشار الکترونیک: 1402/5/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این تارنما متعلق به فصل‌نامة علمی - پژوهشی پردازش علائم و داده‌ها است.